Returer & Byten

Returvillkor

Väljer du att returnera en del av eller hela din beställning tillkommer det en hanteringsavgift på 49 SEK som dras från det totala returbeloppet.

Vi erbjuder 30 dagars öppetköp efter mottagen leverans.


För en godkänd retur ska följande kriterier vara uppfyllda:

  • Produkten ska skickas tillbaka i samma skick som den mottogs
  • Alla etiketter ska vara intakta
  • Vi accepterar inte plagg som har använts, tvättats, har fläckar, dålig lukt, parfym eller har djurhår.


Om returen inte uppfyller returvillkoren ovan kommer vi debitera dig en avgift på 99 SEK från det totala returbeloppet.

 

Returprocess med Postnord

Registrera din retur

Registrera varan/varorna som du vill returnera i genom att skicka ett mailmed ditt ordernummer och mejladress som är kopplad till din order till info@cszy.se. När du slutfört registreringen av din retur kommer du få tillgång till ett returkvitto. Vänligen inkludera returkvittot i paketet.

Paketera dina varor

Paketera varsamt ihop ordern du önskar att returnera i originalförpackningen. Om du inte har kvar denna förpackning kan du returnera ordern i ett valfritt emballage.

Observera att separata beställningar inte ska returneras i ett paket utan måste skickas separat. Kombineras olika orders i ett och samma paket kommer det sakta ner hanteringen av din retur.

Använd din retursedel

Använd retursedeln som medföljde i paketet och klistra på den utanpå paketet. 

Lämna in paketet

Vänligen lämna in ditt paket hos närmsta postombud som använder sig av Postnord.

 

Reklamationer

Vi ställer höga krav på att våra produkter ska uppfylla högsta kvalitet. Om din vara mot förmodan skulle upplevas defekt ber vi dig starta ett reklamationsärende så fort detta fel har uppmärksammats. Detta görs genom att skicka ett mail till oss på info@cszy.se.

I mailet så ber vi dig att beskriva ärendet så tydligt som möjligt och följande information ska inkluderas:

  • Ordernummer
  • Artikelnummer/produktnamn
  • Bild/bilder på defekten på produkten
  • Beskrivning av defekten och hur den kom till

Varje reklamation behandlas och bedöms manuellt.

 

Återbetalning

När får jag min retur återbetald?

Från det att vi har mottagit din retur på vårt varulager förväntas den bli hanterad och återbetald inom 7 arbetsdagar. Betalningen kommer att krediteras tillbaka till köparens ursprungliga betalningsmetod som användes för att göra beställningen. Har du betalt med faktura justeras beloppet på fakturan i stället.

Kommer jag motta ett bekräftelsemejl när ni har mottagit min retur?

Ja, när vi har tagit emot och behandlat din retur kommer du att få ett bekräftelsemejl.

Byten

Vi erbjuder inte byten. Istället ber vi dig returnera produkten/produkterna och lägga en ny beställning på vår hemsida. Om du använde en rabattkod i ditt ursprungliga köp ber vi dig kontakta oss så hjälper vi dig.

Kan jag byta/returnera mina varor som jag har köpt online i fysisk butik?

Nej, vi har tyvärr inte kapacitet att ta emot produkter som beställts online i våra fysiska butiker. Vi ber dig därför att returnera din beställning tillbaka till vårt varulager.